marți, 16 februarie 2010

Pretenții de om

Aș vrea să cred că, lacom așa cum mă știu,
am reușit să strâng în mine tot universul...
piatră cu piatră sau vis cu vis,
într-un descântec tăcut așezat,
peste-un suflet străin,
exact așa cum mi-am dorit:
desenat albastru pe cer,
lung și-agățat de-un curcubeu
ca un semn de întrebare.

Nu am preferințe de trezire,
așa cum nu am preferințe
pentru un vin sau altul,
fiindu-mi totuna dacă sunt aproape
sau prea departe de crepusculul adevărului.
Și-atunci, pentru iubirea de liniște
am să-mi dorm somnul,
continuând să mă mint că nimic
nu-mi este mai important
decât răspunsurile mele.

Înainte să-mi cânt însă adevărul
am să mulțumesc insucceselor mele,
care m-au învățat locul în lume...
și dezamăgirilor mele,
care m-au învățat,
piatră cu piatră și vis cu vis,
să cuget, să înțeleg și să chibzuiesc
într-o mândrie continuă a egoismului de a ști.

... iubesc peisajele vii rotindu-se peste lume
și ca să mulțumesc realității
am să continui să exist exact așa cum mi-am dorit:
atârnând albastru peste un cer al meu,
lung și-agățat de-un curcubeu
ca un semn de întrebare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu